Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnshel, Mark H.
TitelSuggested Cognitive and Behavioral Strategies for Coaches to Prevent Drug Abuse in Sport.
Quelle(1990), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Athletes; Athletic Coaches; Behavior Modification; Behavioral Objectives; Cognitive Restructuring; Drug Abuse; Prevention; Student Motivation
AbstractIn this discussion of the prevalence of drug abuse by athletes, suggestions are made for coaches to prevent or reduce the abusive intake of drugs by athletes who participate on their teams. The following cognitive strategies deal with eliminating unwanted drug use: (1) show concern; (2) articulate ethical issues; (3) set behavior limits; (4) provide educational opportunities; (5) make private counseling available; (6) be a counseling coach; (7) build the athlete's self-esteem; (8) be aware of the athlete's mental status; and (9) promote team roles and the athlete's perception of meaningfulness as a participant. Behavioral techniques for preventing drug abuse involve setting up situations which foster certain desirable responses from the athletes and/or using verbal or nonverbal techniques to reinforce favorable behaviors or performance outcomes. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: